«Халықты жұмыспен қамту мәселелері» сұрақ-жауаптар | Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі
X
egov

You are here

«Халықты жұмыспен қамту мәселелері» сұрақ-жауаптар

Құрметті Мәдина Ерасылқызы!

Жауап: 

Құрметті Ертуған Алмасұлы!

Нәтижелі жұмыспен қамтуды және жаппай кәсіпкерлікті дамыту бағдарламасына сәйкес «Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамсыздандыру туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 11-бабының 1-тармағында белгіленген зейнеткерлік жасқа жетпеген халықты жұмыспен қамту орталықтарында тіркелуіне қарамастан жұмыссыздар, өзін-өзі жұмыспен қамтыған адамдар, кәсіпкерлік әлеуеті бар жұмыс істеп тұрған және жұмысын жаңадан бастаған кәсіпкерлер, ауыл шаруашылығы кооперативтері және олардың мүшелері, шаруа және фермер қожалықтары Бағдарламаға қатысушылар болып табылады.
Халықаралық еңбек ұйымының (ХЕҰ) стандарттары мен әдіснамалық тәсілдеріне сәйкес жалдамалы қызметкерлер - еңбек ақы, сыйлық ақы, үстеме ақы және т.с.с. немесе заттай нысанда ақы төлеу (сыйақы) қарастырылған жалдану шарты бойынша жұмыс істейтін адамдар, ал өзін-өзі жұмыспен қамтыған қызметкерлер – бұл жалдану бойынша жұмыспен қамтылмаған, өндірілген тауардан немесе көрсетілген қызметтен табыс немесе пайда табу үшін өз-өзіне жұмыс істейтін тұлғалар.
Осыған орай, мемлекеттік мекемелерде және кәсіпорындарда жалдамалы ретінде жұмыс істейтін, әрі дара кәсіпкер болып тіркелген азаматтар жалдамалы жұмыскерлер болып табылады.

Сұрақтың нөмірі: 348867
30 наурыз, 2018 - 16:30 өзгертілді

Қызылорда облысы,Қазалы ауданы әкімдігінің Халықты жұмыспен қамту орталығының 2018 жылдың 1 қаңтарынан бастап берілген штаттағы бір топ қызметшілердің еңбек ақысын төлеудегі орын алған қиындықтарды көрсете отырып,заңдылығын айқындап берсеңіздер.

Жауап: 

Құрметті Сүлеймен Нұрланұлы!

   Қазақстан Республикасының Еңбек кодексінің 1-бабына сәйкес азаматтық қызметші – бұл Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен қазыналық кәсіпорындарда, мемлекеттік мекемелерде ақы төленетін штаттық лауазымды атқаратын және олардың міндеттері мен функцияларын іске асыру, мемлекеттік органдарға техникалық қызмет көрсетуді жүзеге асыру мен олардың жұмыс істеуін қамтамасыз ету мақсатында лауазымдық өкілеттіктерді жүзеге асыратын адам.

   Мемлекеттік мекемелер және қазынашылық кәсіпорындар жұмысшыларының еңбекақы төлеу жүйесі «Азаматтық қызметшілерге, мемлекеттік бюджет қаражаты есебінен ұсталатын ұйымдардың қызметкерлеріне, қазыналық кәсіпорындардың қызметкерлеріне еңбекақы төлеу жүйесі туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 31 желтоқсандағы № 1193 Қаулысымен (бұдан әрі – Қаулы) анықталады.

   Қаулының 4-тармағына сәйкес тиісті қызмет салаларындағы уәкілетті органдар еңбек жөніндегі уәкілетті мемлекеттік органмен келісу бойынша тиісті қызмет салалары бойынша азаматтық қызметшілер лауазымдарының тізімдерін бекітеді.

   Осылайша, әлеуметтік қамсыздандыру саласындағы лауазымдар тізімі «Әлеуметтік қамсыздандыру саласының азаматтық қызметшілері лауазымдарының тізілімін бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 28 желтоқсандағы № 1042 бұйрығымен бекітілген, бұл бұйрыққа сәйкес «ассистент» лауазымы D звеносымен анықталған.

   Қаулының 3-тармағына сәйкес ұйымдар қызметкерлерінің лауазымдық еңбекақысы (тарифтік мөлшерлемесі) атқаратын лауазымдарының функционалдық блоктарға жатқызылуына және мамандығы бойынша жұмыс өтіліне, тағайындалған біліктілік разрядтарына (жұмысшылар үшін) қарай  (тарифтік мөлшерлемесі) есептеу үшін бекітілген тиісті коэффициенттерді осы қаулының 1-тармағы бірінші бөлігінің 1) тармақшасында белгіленген базалық лауазымдық айлық мөлшеріне көбейту жолымен айқындалады, қазіргі таңда оның мөлшері 17697 теңгені құрайды.

   Азаматтық қызметшілердің, мемлекеттік бюджет қаражаты есебінен ұсталатын ұйымдар қызметкерлерінің, қазыналық кәсіпорындар қызметкерлерінің (жұмысшыларды қоспағанда) функционалдық блоктар бойынша лауазымдық айлықақыларын есептеуге арналған
коэффициенттері қаулының 2-қосымшасымен анықталған.

   Қаулының № 6-қосымшасында халықты жұмыспен қамту орталықтарының басшыларына, мамандарына және басқа қызметшілеріне жұмыстың күрделілігі мен қауырттылығы үшін лауазымдық айлықақының  50 % көлемінде үстемеақы ақы белгіленген.

   Азаматтық қызметшілер, мемлекеттік бюджет қаражаты есебінен ұсталатын ұйымдардың қызметкерлері, қазыналық кәсіпорындардың қызметкерлері үшін бірыңғай қосымша ақылар мен үстемеақылар Қаулының № 18 – қосымшасында белгіленген.

   Сонымен қатар, хатта сұрақ толық көрсетілмеген. Осыған байланысты, аталаған мәселе бойынша Сізге толық жауап беру мүмкін болмады.

   Егер Сіз сұрақтарды толықтырып қайта хат жазған жағдайда, Сізге толық жауап берлетін болады.

 

Сұрақтың нөмірі: 348335
20 ақпан, 2018 - 12:47 өзгертілді

Сәлеметсізбе.Мен Жүсіпбек Рысбек Рамазанұлы Қызылорда облысы, Қазалы ауданы, Әйтеке би кенті тұрғынымын. Көпбалалы отбасынан шықтым. 2017 жылы Орал қаласындағы Жәңгір хан атындағы БҚАТУ ды "Мемлекеттік және жергілікті басқару" мамандығы бойынша қызыл дипломға бітірдім. Жеке басымның жетістіктері жетерлік. Дүниежүзінің 34 мемлекеті кіретін "ӘЛЕМ ХАЛЫҚТАРЫ ЖАЗУШЫЛАРЫ ОДАҒЫНЫҢ" мүшесімін. Онға жуық кітаптың авторымын. "Весидж.

Жауап: 

Құрметті  Рысбек Рамазанұлы!

   Сізді жұмысқа орналастыру мақсатында Қызылорда облысының жұмыспен қамтуды үйлестіру және әлеуметтік бағдарламалар басқармасына (бұдан әрі - Басқарма) хат жолданды. Басқарманың ақпаратына сәйкес қазіргі таңда «мемлекеттік және жергілікті басқару» мамандығыңыз бойынша Қазалы ауданындағы мекемелер мен кәсіпорындардан сұраныстар түспеді.

   Мамандығыңыз бойынша мекемелер мен кәсіпорындардан  сұраныс түскенше ақылы қоғамдық жұмысқа қатысу ұсынылды. Алайда қатысудан Сіз бас тарттыңыз.

   Сондай-ақ тұрақты жұмысқа орналасу мәселесі бойынша Қазалы ауданы әкімінің жеке қабылдауында болдыңыз, Сізге мекемелер мемлекеттік қызметке конкурс жариялаған кезде қатысу керектігі  түсіндірілді.

   Сонымен қатар, Министрліктің www.enbek.kz сайтындағы «Жұмыс» порталында жұмыс берушілердің дербес мәліметтері негізінде уәкілетті органдар ұсынған тұрғылықты өңіріңіздің еңбек нарығындағы бос жұмыс орындарының көрсеткіштерімен танысуға, сондай-ақ өз мамандығыңыз бойынша жұмысшылардың кәсібі (мамандары) мен қызметкерлердің жұмысы тізбесінен таңдау мүмкіндігі бар екендігін мәлімдейміз.

Сұрақтың нөмірі: 348159
16 ақпан, 2018 - 20:30 өзгертілді

Сәлеметсізбе! Менің  әкем 2017 жылғы қыркүйек айының 27 жұлдызынан бастап зейнеткерлікке шыққан. "Зейнетақымен қамтамасыздандыру туралы" ҚР Заңының 16 бабының 2 тармақшасында көрсетілгенге сәйкес, ай сайынғы төленетін зейнетақыны есептеуге 3 жылғы жұмыс кезеңінің табысын қолдану арқылы айқындалады деп жазылған. Аудандық зейнетақы төлеу орталығына, зейнетақыны есептеу кезеңіне 2014 жылдың шілде айынан 2017 жылдың маусым айын қоса алғанда аралығын көрсетіп құжаттар тапсырған болатынбыз. Алайда шаруа қожалығынан 2017 жылға түскен табысын зейнетақы есебіне қоспаған.

Жауап: 

Құрметті Алмас Беркімбайұлы!

«Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамсыздандыру туралы» ҚР Заңына сәйкес азаматтардың 1998 жылдың 1 қаңтарына дейінгі еңбек өтілі мен  1995 жылғы    1 қаңтардан бастап қатарынан кез келген 3 жыл жұмыс үшін орташа айлық табысы зейнетақы төлемдерін тағайындау кезінде негізгі көрсеткіштер болып табылады.

Сонымен қатар, 1998 жылғы 1 қаңтардан кейінгі кезеңдегі табыстардан мiндеттi зейнетақы жарналары ұсталып, бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорына аударылған жағдайларда ғана орташа айлық табыстан зейнетақы төлемдерінің мөлшері есептеледі.

Бұдан басқа, мiндеттi зейнетақы жарналарын, міндетті кәсіптік зейнетақы жарналарын төлеудің толық және уақтылы жүзеге асырылуын бақылауды Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес мемлекеттік кіріс органдары жүзеге асырады.

Арнаулы салық режимін қолданатын шаруа немесе фермер қожалықтары міндетті зейнетақы жарналарын салық кезеңінің әрбір айы үшін есептейді және оларды шаруа немесе фермер қожалығының кәмелетке толған мүшесінің (қатысушысының) пайдасына бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорына аударады.

Сіздің қолыңыздағы барлық құжаттарды толық зерттеп, талдау жасау үшін  тұрғылықты мекен-жайыңыз бойынша Еңбек, әлеуметтік қорғау және көші – қон комитетінің Департаментіне жолығуыңызды ұсынамыз.

Сұрақтың нөмірі: 346757
1 қараша, 2017 - 14:53 өзгертілді

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2017 жылғы 13 ақпандағы № 52 «Облыстық бюджеттердің, Астана және Алматы қалалары бюджеттерінің 2017 жылға арналған республикалық бюджеттен "Өрлеу" жобасы бойынша шартты ақшалай көмекті ендіруге берілетін ағымдағы нысаналы трансферттерді пайдалану қағидаларын бекіту туралы» қаулысы 2017 жылдың 1 қаңтарынан бастап қолданысқа енгізіледі делінген. Осы қаулыға сәйкес «Өрлеу» жобасына қатысушы үміткер тұрғылықты жері бойынша жұмыспен қамту орталығына немесе кент, ауылдық округі әкіміне жүгінеді .

Жауап: 

Сәлеметсізбе! Бүгінгі күні Өрлеу жобасының жүзеге асырылуы және шартты ақшалай көмекті (бұдан әрі – ШАК) көрсетудің тәртібі «Облыстық бюджеттердің, Астана және Алматы қалалары бюджеттерінің 2017 жылға арналған республикалық бюджеттен "Өрлеу" жобасы бойынша шартты ақшалай көмекті ендіруге берілетін ағымдағы нысаналы трансферттерді пайдалану қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2017 жылғы 13 ақпандағы № 52 қаулысымен (бұдан әрі – қаулы) реттеледі. Аталған жоба пилоттық болып табылады және 2014 жылдан бастап жүзеге асырылуда. Жыл сайын оның пилоттық іске қосылуы жаңа нысандағы атаулы әлеуметтік көмекті кең ауқымды көрсету және сәйкес құқықтық актілерге өзгерістер енгізу үшін бизнес-процесстерді жасауға мүмкіндік береді. Аталған қаулының аясында ағымдағы жылы ШАК көрсету параметрлері өзгертілді, нақтырақ айтсақ, құжаттар Халықты жұмыспен қамту орталықтары арқылы қабылдана басталды.

Сонымен бірге, құжаттардың қабылдануы ассистенттер мен консультанттар арқылы жүзеге асырылатын болады. Проектті пилоттық түрде жүзеге асырудың 3 жылы ішінде бұл адамдарды жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөлімдерінің құзыретті мамандары үйреткен.

Осылайша, аталған өзгерістер жаңа нысандағы АӘК кедергісіз енгізуге мүмкіндік береді. 

Сұрақтың нөмірі: 343898
25 сәуір, 2017 - 20:24 өзгертілді

Құрметті Азамат Беймбектұлы!

      Елбасының 2016 жылғы 9 қыркүйекте Үкіметтің кеңейтілген отырысында жаппай кәсіпкерлікке ынталандыру және жұмыспен қамтамасыз ету жөніндегі тапсырмасын жүзеге асыру мақсатында 2016 жылдың соңында 2017 – 2021 жылдарға арналған Нәтижелі жұмыспен қамтуды және жаппай кәсіпкерлікті дамыту бағдарламасы қабылданып, үстіміздегі жылдың 1-ші наурызынан бастап жаппай жүзеге асырылуы басталды.

      Бағдарламаның екінші бағыты ауылдық және қалалық елді мекендерде жаппай кәсіпкерлікті дамытуды көздейді.

Жауап: 

Құрметті Азамат Беймбектұлы!

      Елбасының 2016 жылғы 9 қыркүйекте Үкіметтің кеңейтілген отырысында жаппай кәсіпкерлікке ынталандыру және жұмыспен қамтамасыз ету жөніндегі тапсырмасын жүзеге асыру мақсатында 2016 жылдың соңында 2017 – 2021 жылдарға арналған Нәтижелі жұмыспен қамтуды және жаппай кәсіпкерлікті дамыту бағдарламасы қабылданып, үстіміздегі жылдың 1-ші наурызынан бастап жаппай жүзеге асырылуы басталды.

      Бағдарламаның екінші бағыты ауылдық және қалалық елді мекендерде жаппай кәсіпкерлікті дамытуды көздейді.

      Қазіргі уақытта халыққа несие беру жұмыстарын ұйымдастыру аясында Қазақстан Республикасы Қаржы, Ауыл шаруашылығы, Ұлттық экономика министрліктері мен жергілікті атқарушы органдарымен несие беру туралы келісім шарт бекітілуде.

       Жалпы несие беру осы жылдың мамыр айнан басталады. Сонымен қатар несие алуға ниетті азамат кәсіпкерлік білімі болмаған жағдайда Бизнес – Бастау жобасы аясында бір ай мерзімде кәсіпкерлік негіздеріне тегін оқытылады.

      Осы бағыт аясында мемлекеттік қолдау шаралары туралы, несие мөлшері, шарттары бойынша ақпарат алуға және Бағдарламаға қатысуға ниет білдірген жағдайда жергілікті жеріңіздегі халықты жұмыспен қамту орталығына, өңірлік кәсіпкерлер палатасына немесе ауыл әкіміне жолығуыңызға болады.

 

«Әлеуметтік-еңбек саласындағы мемлекеттік көрсетілетін қызмет стандарттарын бекіту туралы» ҚР Д

Жауап: 

Сәлеметсіз бе,

 

«Жұмыс іздеп жүрген адамдарды тіркеу» мемлекеттік қызмет көрсету стандартының жобасына қатысты мәселелер бойынша

 

1. мемлекеттік қызметті көрсету нәтижесі жұмыс іздеп жүрген адам ретінде тіркеу туралы хабарлама болып табылады.

Бұл жағдайда, хабарландыру белгіленген нысандағы құжат болып табылмайды және жұмыс іздеп жүрген адамның тіркелгенін нақты түрде растау үшін көзделеді.

Сіз көрсеткен техникалық сипатқа ие мәселелер ақпараттық жүйені жетілдіру кезінде ескерілетін болады.

2. Көрсетілетін қызметті берушіге көрсетілетін қызметті алушы мемлекеттік қызмет алу үшін жүгінген кезде құжаттар тізбесінің арасында оралман куәлігі көзделген.

Оралман куәлігі қатаң есептілік құжат болып табылады және оның статусын жеке сәйкестендіру нөмірімен растау үшін негіз болып табылады.

Осыған байланысты, оралмандарға мемлекеттік қызмет көрсету кезінде осы құжат жеке басты сәйкестендіру үшін қажет.

«Әлеуметтік еңбек саласындағы мемлекеттік көрсетілетін қызметстандартын бекіту туралы» ҚР ДСжӘДМ-нің 28.04.2015 ж. №279 бұйрығына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» бұйрықпен бекітілетін №2 қосымшада «Адамдарға жұмыспен қамтуға жәрдемдесудің белсенді нысандарына қатысуға жолдамалар беру» мемлекеттік көрсетілетін қызмет стандарты бойынша қызмет көрсету кезінде әлеуметтік жұмыс орындарына және Жастар практикасына, ақылы қоғамдық жұмыстарға жұмыссыз азаматтарды жолдаған кезде олардан ҚР ДСжӘДМ 14.06.2016 ж.

Жауап: 

Қазіргі таңда, Министрлік «Әлеуметтік-еңбек саласындағы мемлекеттік көрсетілетін қызмет стандарттарын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 28 сәуірдегі № 279 бұйрығына өзгерістер енгізу бойынша жұмыстар жүргізуде. Жүргізіліп жатқан жұмыс шеңберінде мемлекеттік қызмет көрсету стандартына медициналық анықтаманы қосу мәселесі қаралатын болады.

 

Сәлематсыз ба, мен сияқты жасы елуден асқан азаматтарға жұмыс табу қиынға соғып тұр. Үйде үш адам жұмыссыз отырмыз. Әлеуметтік көмекті қалай алуға болады, жасыратыны жоқ, жылдың басында төрт ай алдым, содан кейін төлемей тастады, жолдасым әу бастан жұмыс жасаған жоқ, мен жұмыс жасап жүргесін ол адам бала тәрбиесімен үйде отырып қалған болатын. Енді жұмыс табылғанша әлеуметтік  көмек бола ма?

Жауап: 

Сәлеметсіз бе!

«Міндетті әлеуметтік сақтандыру туралы» Қазақстан Республикасының 2003 жылғы 25 сәуірдегі № 405 Заңына сәйкес міндетті әлеуметтік сақтандыру жүйесінің өзі үшін әлеуметтік аударымдар жүргізілген қатысушысына жұмысынан айырылған жағдайда төрт айға дейін әлеуметтік төлемдер төленеді.

Аталған төлем Қазақстан Республикасы Еңбек кодексінің 52-бабы 1-тармағының 1), 2) және 3) тармақшаларында көзделген негіздер бойынша жұмысынан айырылған адам үшін отыз алты айдан бастап және одан да көп айларға әлеуметтік аударымдар жүргізілген жағдайда – алты айға тағайындалады.

Жұмысқа орналастыруға жәрдемдесу мәселесін жан-жақты қарастыру мақсатында Сізге тұрғылықты мекенжайыңызды және байланыс телефондарыңызды 74-35-39 телефонына хабарлауды ұсынамыз.

Сұрақтың нөмірі: 340351
27 қазан, 2016 - 17:55 өзгертілді

Саламатсызба! Біз ЖШС жұмыс орындарын аттестациялау бойынша мамандандырылған ұйымдардың тізіміне ену үшін қандай құжаттар тапсыру қажет? және кімге қайда жіберу керек екендігін білгіміз келеді. Жауап күтеміз...Рахмет!

Жауап: 

Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 28 желтоқсандағы № 1057 бұйрығымен бекітілген Өндірістік объектілерді еңбек жағдайлары бойынша міндетті мерзімдік аттестаттау қағидаларының 9-тармағына сәйкес еңбек жөніндегі уәкілетті мемлекеттік орган өндірістік объектілерді аттестаттауды жүргізу жөніндегі мамандандырылған ұйымдар туралы ақпаратты (атауы, заңды мекенжайы, байланыс телефоны, қызмет түрлері, білікті кадрлары туралы мәліметтер, өндірістік орта факторларын және еңбек жағдайларын зертханалық және аспаптық зерттеу бойынша зертханаларының немесе сондай зертханалары бар ұйымдармен шарттарының болуы) интернет-ресурста орналастырады.

Сондықтан, Сіздің ұйымыңыз өндірістік объектілерді еңбек жағдайлары бойынша аттестаттау жүргізетін болса, жоғарыда аталған  ақпараттарды ҚР Денсаулық және әлеуметтік даму министрлігіне ресми түрде пошта арқылы жолдауыңыз қажет.

Беттер

ҚР тәуелсіздік жылдарындағы жетістіктері
«ӨРЛЕУ» жобасы
Қазақстанда іске асырылып жатқан үздік әлеуметтік жобалар
«Еңбек жолы» Республикалық конкурсы
Әлеуметтік қызмет көрсету жүйесін одан әрі жаңғырту тұжырымдамасы
Еңбек дағдыларын дамыту және жұмыс орындарын ынталаңдыру
Жаңа ұлттық қызметтер жіктеуіші