You are here

Жауап берілген сұрақтар

Сұрақ тақырыбы: 

Мен Акынов Жасулан Ибраимович Алматы қаласының тұрғыны сіздерге өтініш білдіремін. Мен 2017 жылдың шілде айында жазатайым абайсыз жағдайға ұшырадым. Жол апатынан оң қолымнан айрылдым. 2 қараша 2017 жылы, Алматы қаласы Ауэзов ауданы МСЭ 1, Аксай 4, ГККП №10 болдым 3- топтық мүгедектік тағайындады. Сол жерде маған Жакипова Г.Х. ханым сізге 45 000 тенге төлейді барасыз протез аласыз деп шығарып салды. 3 топ аласыз солай шештік, протез салады онымен қол бардай жұмыс жасай бересіз деп шығарып салды. Енді іс жүзінде мен мынадай жағдайлармен қарсы келдім. Жакипова Г.Х.

Жауап: 

 Құрметті  Жасулан Ибраимович!

      Сіздің өтінішіңіз  жан-жақты қайта қарап, келесіні хабарлаймыз.

     Мүгедектікті белгілеу тәртібі ҚР Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 30 қаңтардағы № 44 бұйрығымен бекітілген Медициналық-әлеуметтік сараптама жүргізу қағидасымен реттеледі (бұдан әрі – Ереже). Ереже талабына сәйкес, қалпына келмейтін анатомиялық кемістіктер және организм функцияларының тұрақты, қалпына келмейтін өзгерістері мен бұзылулар болған кезде, жүргізілген оңалту іс - шаралары тиімсіз болғанда динамикалық қадағалаудан кейін мүгедектік тобы мерзімінсіз белгіленеді.

     Комитеттің Алматы  қаласы бойынша Департаментінің  медициналық-әлеуметтік сараптама  бөлімі (бұдан әрі -Департамент)  Сізді ағымдағы жылдың  2 қарашасында  куәландырылып, үшінші топ мүгедектігін мерзімінсіз белгілеген. 

     Жазған сауалыңызға сәйкес, көтеріп отырған мәселеңізді қайта қарау туралы Министрлік тарапынан тапсырма берілді.

    Осыған орай, 2017 жылғы 9 қарашада Департаменттің медициналық-әлеуметтік сараптамасының әдіснама және бақылау бөлім мамандары  Сіздің медициналық құжаттарыңызды зерттеп, өзіңізді арнайы қарады.

     Нәтижесінде қазіргі таңда  заң шенберінде, Сіздің    мүгедектік  тобыңызды күшейтуге   негіз жоқ екені анықталды.

   Егерде Сіздің денсаулығыңыз нашарлаған жағдайда медициналық ұйымы жолдамасымен медициналық әлеуметтік сараптама бөліміне жолдай алатындығын қосымша хабарлайды.

Сұрақтың нөмірі: 347239
24 қараша, 2017 - 17:04 өзгертілді
Сұрақ тақырыбы: 

Мектепте мұғалімдік қызметте істеп жүріп, денсаулығыма байланысты 2017 жылдың тамыз айында І топтағы мүгедектік алып жұмыстан босадым. 2017 жылдың Сәуір айынан бастап тамыз айына дейін больничныйда болдым. Еңбек демалысына (отпускіге) больничный біткен соң шығасың деді директор. Сол кезде леч пасобия төлейміз деді. Енді мүгінгі таңда сылтаулар айтып төленбейді дейді, бұл қаншалықты шындық. Мен қызмет еткен соңғы оқу жылыма леч пасобия алуым керек деп ойлаймын.

Дұрыс және бұрысын айтып бере аласыздар ма?

Жауап: 

Құрметті Ержан Сайлаубекович!

     ҚР Еңбек кодексінің (бұдан әрі - Кодекс) 139-бабына сәйкес азаматтық қызметшілерге лауазымдық айлықақы мөлшерінде сауықтыруға арналған жәрдемақы төлене отырып, жыл сайынғы ақы төленетін негізгі еңбек демалысы беріледі.

     Азаматтық қызметшілерге жыл сайынғы ақы төленетін еңбек демалысын берген кезде сауықтыруға арналған жәрдемақы күнтізбелік жылда бір рет төленеді.

     Осыған орай Сіз жұмыстан босатылмай тұрып, еңбек демалысын алған жағдайда аталған жәрдемақы төленуі тиіс болатын, бірақ Сіз еңбек демалысына шықпай, бірден жұмыстан босатылған болсаңыз, жыл сайынғы ақы төленетін негізгі еңбек демалысына шыққанда төленетін сауықтыруға арналған жәрдемақыңыз күйіп кетеді.

     Ақпарат ретінде хабарлаймыз: Кодекстің 96-бабына сәйкес еңбек шарты тоқтатылған кезде жыл сайынғы ақы төленетін еңбек демалысын пайдаланбаған немесе толық пайдаланбаған жұмыскерге жыл сайынғы ақы төленетін еңбек демалысының пайдаланылмаған күндері үшін өтемақы төлемі жүргізіледі.

Сұрақтың нөмірі: 347072
17 қараша, 2017 - 19:35 өзгертілді

Сәлематсыздар ма. Мен мектепте жұмыс жасаймын. Жалпы 1 ставкам бар мектеп әдіскерімін. қосымша 9 сағат бар. Аяқ астынан қыркүйек айының аяғында  информатика пәні мұғалімі декретін қайта жалғастырамын деп  кетіп қалды декретке. Бірақ ол тарификацияға енді. Енді соның сағттарын бөліп алдық. Бөлгенде 7 сағаты маған тиді. Енді оны маған төлегенде разовый қылып төлеймін дейді. Сол дұрыс па? Негізі қалай төлеу керек? Соны анықтап бересіз ба?

Жауап: 

Құрметті КАЛЫКЫЗ АМАНДЫҚҚЫЗЫ !

Мемлекеттік мекемелер мен қазыналық кәсіпорындардың қызметкерлеріне еңбекақы төлеу «Азаматтық қызметшілерге, мемлекеттік бюджет қаражаты есебінен ұсталатын ұйымдардың қызметкерлеріне, қазыналық кәсіпорындардың қызметкерлеріне еңбекақы төлеу жүйесі туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 31 желтоқсандағы № 1193 қаулысы (бұдан әрі – Қаулы) негізінде жүргізіледі.

Қаулыға сәйкес, педагог қызметкерлердің жекелеген санаттары үшін ЛА (тарифтік мөлшерлемелер) бір аптаға белгіленген оқу жүктемесіне қарай айқындалады.

Сонымен бірге, «Бюджет қаражаты есебінен қаржыландырылатын мемлекеттік білім беру ұйымдарының қызметкерлеріне жалақы есептеу ережесін бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2008 жылғы 29 қаңтардағы № 40 бұйрығының 9-тармағына сәйкес педагогикалық қызметкерлердің айлық жалақысы тарифтік ставканы (лауазымдық жалақыны) олардың апталық нақты жүктемесіне көбейту және шыққан нәтижені белгіленген нормативтік апталық оқу жүктемесіне бөлу жолымен белгіленеді.

Осыған орай, Сіздің жалақыңыз нақты оқу жүктемеңізге қарай жүргізілуі қажет.

Бұл ретте, сұрағыңыз бойынша қосымша ақпарат алуүшін осы салада уәкілетті орган - Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігіне хабарласуыңызды ұсынамыз.

Сұрақтың нөмірі: 346846
3 қараша, 2017 - 16:14 өзгертілді

Сәлеметсізбе! Менің  әкем 2017 жылғы қыркүйек айының 27 жұлдызынан бастап зейнеткерлікке шыққан. "Зейнетақымен қамтамасыздандыру туралы" ҚР Заңының 16 бабының 2 тармақшасында көрсетілгенге сәйкес, ай сайынғы төленетін зейнетақыны есептеуге 3 жылғы жұмыс кезеңінің табысын қолдану арқылы айқындалады деп жазылған. Аудандық зейнетақы төлеу орталығына, зейнетақыны есептеу кезеңіне 2014 жылдың шілде айынан 2017 жылдың маусым айын қоса алғанда аралығын көрсетіп құжаттар тапсырған болатынбыз. Алайда шаруа қожалығынан 2017 жылға түскен табысын зейнетақы есебіне қоспаған.

Жауап: 

Құрметті Алмас Беркімбайұлы!

«Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамсыздандыру туралы» ҚР Заңына сәйкес азаматтардың 1998 жылдың 1 қаңтарына дейінгі еңбек өтілі мен  1995 жылғы    1 қаңтардан бастап қатарынан кез келген 3 жыл жұмыс үшін орташа айлық табысы зейнетақы төлемдерін тағайындау кезінде негізгі көрсеткіштер болып табылады.

Сонымен қатар, 1998 жылғы 1 қаңтардан кейінгі кезеңдегі табыстардан мiндеттi зейнетақы жарналары ұсталып, бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорына аударылған жағдайларда ғана орташа айлық табыстан зейнетақы төлемдерінің мөлшері есептеледі.

Бұдан басқа, мiндеттi зейнетақы жарналарын, міндетті кәсіптік зейнетақы жарналарын төлеудің толық және уақтылы жүзеге асырылуын бақылауды Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес мемлекеттік кіріс органдары жүзеге асырады.

Арнаулы салық режимін қолданатын шаруа немесе фермер қожалықтары міндетті зейнетақы жарналарын салық кезеңінің әрбір айы үшін есептейді және оларды шаруа немесе фермер қожалығының кәмелетке толған мүшесінің (қатысушысының) пайдасына бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорына аударады.

Сіздің қолыңыздағы барлық құжаттарды толық зерттеп, талдау жасау үшін  тұрғылықты мекен-жайыңыз бойынша Еңбек, әлеуметтік қорғау және көші – қон комитетінің Департаментіне жолығуыңызды ұсынамыз.

Сұрақтың нөмірі: 346757
1 қараша, 2017 - 14:53 өзгертілді

Сәлеметсіз бе! Мен 2017жылдың 01 шілдесінде 2-ші баламды босандым. Босанғанға дейін жұмыс жасаған болатынмын. Қәзір балама алатын зейнетақым 15 412 тг. құрайды. Босанғанға дейінгі соңғы 24 айдағы айлық көрсеткішім 1 008 475тг, орташа айлық көрсеткішім (1 008 475 / 24= 42 019тг.) құрайды. Ендігі сұрағым, маған осы орташа айлық көрсеткішімнің 40 % неге қосылмайды? әлде есептелуі дұрыс па? Менің түсінбеген тұстарым бар ма? Осыны толықтай түсіндіріп есептеп беруіңізді сұраймын. Алдын ала рақмет!!!

Жауап: 

Құрметті Разия Рашитқызы!

«Міндетті әлеуметтік сақтандыру туралы» Қазақстан Республикасының Заңына (бұдан әрі – Заң) сәйкес бала бір жасқа толғанға дейін оның күтiмiне байланысты табысынан айырылған жағдайда төленетін әлеуметтік төлем (бұдан әрі – ӘТбк) мiндеттi әлеуметтік сақтандыру жүйесінің өзі үшін әлеуметтік аударымдар жүргiзiлген және Мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қорынан төленетін әлеуметтік төлемдер алуға құқығы бар қатысушысына тағайындалады.

ӘТбк табыстың орташа айлық мөлшерін табысты ауыстыру коэффициентіне көбейту арқылы айқындалады.

Әлеуметтік аударымдарды есептеу объектісі ретінде ескерілген табыстың орташа айлық мөлшері әлеуметтік төлемге құқық басталған айдың алдындағы соңғы 24 ай ішінде әлеуметтік аударымдар жүргізілген (осы кезеңде әлеуметтік аударымдарда үзілістердің болу-болмауына қарамастан) табыстар сомасын 24 бөлу арқылы айқындалады.

Табысты ауыстыру коэффициенті 0,4 болады.

Бұл ретте, ӘТбк ең жоғары мөлшері республикалық бюджет туралы заңда белгіленген ең төмен жалақының он еселенген мөлшерінің қырық пайызынан аспауға, ал әлеуметтік төлемнің ең төмен мөлшері бала бір жасқа толғанға дейін оның күтіміне байланысты берілетін ай сайынғы мемлекеттік жәрдемақы мөлшерінен кем болмауға тиіс.

ӘТбк мөлшері әлеуметтік аударымдарды есептеу объектісі ретінде ескерілген табыстың орташа айлық мөлшерін табысты ауыстыру коэффициентіне көбейту арқылы мынадай формула бойынша айқындалады:

ӘТбк = ОАТ х ТАК, мұндағы:

ӘТбк – бала бір жасқа толғанға дейін оның күтіміне байланысты табысынан айырылған жағдайда төленетін әлеуметтік төлем;

ОАТ – ол үшін әлеуметтік аударымдар жүргізілген міндетті әлеуметтік сақтандыру жүйесіне қатысушының орташа айлық табысы;

ТАК – табысты ауыстыру коэффициенті.

Әлеуметтік төлемнің ең төмен мөлшері бала бір жасқа толғанға дейін оның күтіміне байланысты берілетін ай сайынғы мемлекеттік жәрдемақы мөлшерінен кем болмауын ескере отырып (екінші балаға – 6,81 айлық есептік көрсеткіш немесе 15 452 теңге), Сізге «Мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қоры» АҚ-нан ӘТбк 17 169 теңге сомасында тағайындалды.

Сонымен қатар, әлеуметтік төлем сомасынан Қазақстан Республикасының зейнетақымен қамсыздандыру туралы заңнамасына сәйкес міндетті зейнетақы жарналары ұсталып қалады және бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорына жіберіледі.

Сұрақ тақырыбы: 

«Круглоозерный арнаулы әлеуметтік қызметкөрсету орталығы» КММ әкімшілігі Халықты әлеуметтік қорғау саласында арнаулы әлеуметтік қызметтер көрсету стандарттары, Қазақстан Республикасы Денсаулық және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 26 наурыздағы № 165 бұйрығының 7 тарау, 51 тармағына сай іс-әрекетке қабілетті және іс-әрекертке қабілетсіз қызмет алушыларды туысқандарының өтініші бойынша 1 айдан 3 айға дейін мекеме дәрігерінің қорытындысмен үйге демалысқа жіберіледі және мекеме басшысының бұйрығымен уақытша барлық түрдегі қамқорлықтан шығарылады.

Жауап: 

Құрметті Ақсамал Нұрланқызы!

Қолданыстағы заңнамаға сәйкес қызмет алушы медициналық-әлеуметтік мекемелерден (ұйымдардан) шыққан жағдайда, мүгедектігі бойынша және асыраушысынан айырылу жағдайы бойынша мемлекеттік әлеуметтік жәрдемақыны төлеу шыққан айдан кейінгі айдың бірінші күнінен бастап толық көлемде қайта оралады(негіз: «Қазақстан Республикасында мүгедектігі бойынша, асыраушысынан айырылу жағдайы бойынша және жасына байланысты берілетін мемлекеттік әлеуметтік жәрдемақылар туралы» ҚР Заңы).

Осы орайда, медициналық-әлеуметтік мекемелерде стационар жағдайларында қызмет алушылар туысқандарының өтініші бойынша белгілі бір мерзімге үйіне демалысқа жіберілген кезде оларды күтіп-бағушы туыстарына жәрдемақыларын беру заң негізінде қарастырылмаған.

Сұрақтың нөмірі: 346750
1 қараша, 2017 - 18:04 өзгертілді

        Саламатсыздар. Мен ауылдық округі әкімі аппаратында бас маман әскери есеп жүргізушімін. Маған бас маман іс-басқарушымыздың декреттік демалысқа кетуіне байланысты оның жұмысы жүктелмекші. Екеуміздің функцияналдық міндеттеріміз әр түрлі. Іс басқарушымыздың лауазымдық нұсқаулығында оның жұмысын кез келген бас маман атқарады деп жазылған. Егер мен оның жұмысын қоса атқаратын болсам маған қосымша ақы төленеді ме немесе төленбейді ме, төленсе қанша мөлшерде, қай заңдарға сүйеніп төленеді немесе төленбесе не себепті төленбейді?

Жауап: 

Құрметті МАЙРА ХАИРГАЛИҚЫЗЫ!

ҚР Еңбек кодексінің 111-бабына сәйкес (бұдан әрі – Кодекс) сол бір ұйымда, еңбек шартында көзделген өзінің негізгі жұмысымен қатар басқа немесе осындай лауазым бойынша қосымша жұмыс орындайтын не уақытша болмаған жұмыскердің міндеттерін өзінің негізгі жұмысынан босатылмай орындайтын жұмыскерлерге қосымша ақы төлеу жүргізіледі.

Бұл ретте, егер уақытша болмаған жұмыскерді алмастыру алмастыратын жұмыскердің лауазымдық міндеттеріне кіретін болса, уақытша болмаған жұмыскердің міндеттерін атқарғаны (алмастырғаны) үшін жұмыскерлерге қосымша ақы төлеу жүргізілмейді.

Осыған орай, Сіздің лауазымдық міндеттеріңізге іс басқарушының қызметін атқару кірмесе, уақытша болмаған жұмыскердің міндеттерін атқару кезінде қосымша ақы төленуі керек деп есептейміз.

Бұл ретте, Кодекстің нормалары республика аумағындағы барлық жұмыс берушілер мен жұмыскерлерге қолданылады.

Нақты ақпарат алу үшін мемлекеттік қызмет саласындағы уәкілетті орган ҚР Мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы агенттігіне хабарласуыңызды ұсынамыз.

Сұрақтың нөмірі: 346720
25 қазан, 2017 - 15:53 өзгертілді

 

Құрметті Тамара Касымовна!

Жауап: 

Құрметті Абжами!

Қазақстан Республикасы Еңбек кодексінің   33-бабының 3-тармағына сәйкес адамды жұмысқа жіберу еңбек шартын жасасқаннан кейін ғана жүзеге асырылады.Жұмыс берушінің кінәсінен еңбек шарты болмаған және (немесе) тиісті түрде ресімделмеген жағдайда, ол Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген тәртіппен жауаптылықта болады. Бұл жағдайда еңбек қатынастары жұмыскер жұмысқа кіріскен күннен бастап туындады деп есептеледі.
Еңбек шартының жұмыс берушінің кінәсінен жарамсыз деп танылуы бұрынғы жұмыскердің еңбегіне ақы алу, жыл сайынғы ақы төленетін еңбек демалысының пайдаланылмаған күндері үшін өтемақы төлемін, өзге де төлемдер мен жеңілдіктер алу құқығынан айырылуына әкеп соқпайды.
Еңбек шартының жекелеген талаптарының жарамсыз деп танылуы еңбек шартының тұтастай жарамсыздығына әкеп соқпайды.
Сонымен қатар, Кодекске сәйкес, жалақы – жұмыскердің біліктілігіне, орындалатын жұмыстың күрделілігіне, санына, сапасына және жағдайларына қарай еңбек үшін төленетін сыйақы, сондай-ақ өтемақы және ынталандыру сипатындағы төлемдер деп белгіленетінін атап өткен жөн.
Кодекске сәйкес, еңбекке ақы төлеу жүйесі еңбек, ұжымдық шарттардың талаптарында және (немесе) жұмыс берушінің актілерінде айқындалады. Яғни,  жұмыс беруші, жұмыскерлердің еңбекақысын төлеу жүйесін өздігімен белгілейді.
Еңбек кодексінің  79-бабымен  жұмыс берушінің жұмыскердің нақты жұмыс істеген жұмыс уақытын есепке алу  міндеті  көзделеді.
Демек, жұмыскердің жалақысы ол нақты атқарған жұмыс уақыты үшін есептеледі.
Сұрақтың нөмірі: 346620
26 қазан, 2017 - 17:20 өзгертілді
Сұрақ тақырыбы: 

Қайырлы күн! Мекемеде заңгер болып жұмыс жасағаныма 1 жыл 5 ай болды. Бұрын жұмыс тәжірибем болмаған. Қазіргі таңда келісім –шарт конкурсқа дейін деп жасалып отыр. Конкурсқа қатысушы үміткерлердің болмауына байланысты уақытша жұмыс жасап отырмын. Сұрағым: 2012жылғы 21.05.2012 жылғы 201-ө.м. бұйрығына сәйкес яғни, 3 жыл жұмыс тәжірибемнің болмауына байланысты жұмыс беруші тұрақты бекітпей отыр. Осы дұрыс па? Мекемеде маманның жоқ екендігін ескере отырып, конкурсқа қатысушы мамандарды келмейтіндігін ескекріп тұрақты етіп бекіте алады ма? Алдын – ала рахмет!

 

 

 

Жауап: 

Құрметті Ақсамал Нұрланқызы!

Cіз уақытша жұмыс атқарып жатқан мекеме меншігін атап өтпедіңіз.

Егер Сіз жеке мекемеде жұмыс жасасаңыз:

Тәртібі:

Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2012 жылғы 21 мамырдағы № 201-ө-м Бұйрығына сәйкес, басшылардың, мамандардың және тағы да басқа қызметшілер лауазымдарының біліктілік анықтамалығы Қазақстан Республикасының еңбек туралы заңнамасына сәйкес қызметкерлерге біліктілік талаптарын белгілеу үшін негіз болып табылады және еңбек қатынастарын реттеумен, ұйымдастырушылық-құқықтық нысанына қарамастан әртүрлі экономикалық қызмет түрлерімен айналысатын ұйымдарда мамандарды басқарудың тиімді жүйесін қамтамасыз етуге байланысты мәселелерді шешу үшін қолданылады.

Бұл ретте, біліктілік анықтамалығына сәйкес заңгерге  тиісті мамандық бойынша жоғары (немесе жоғары оқу орнынан кейінгі) білімі және                   заңгер-консультант лауазымы бойынша жұмыс стажы кемінде 3 жыл болуы тиіс деген біліктілік талаптары қойылады.

Ал, Сіз мемлекеттік мекемеде жұмыс жасасаңыз:

Тәртібі:

«Барлық қызмет салаларына ортақ мемлекеттiк мекемелер мен қазыналық кәсіпорындар мамандарының жекелеген лауазымдарының бiлiктiлiк сипаттамаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2016 жылғы                            1 қыркүйектегі № 775 бұйрығына сәйкес, кәсіптік (заң) жоғарғы (немесе жоғары оқу орнынан кейінгі) білім немесе техникалық және кәсіптік (арнайы орта, кәсіптік орта) (заң) білім, жұмыс өтіліне талаптар қойылмайды.

Осылайша, егер Сіз № 775, 201 бұйрықтарының біліктілік талаптарына (білімі туралы диплом, жұмыс өтілі бар болған жағдайда (қажеттілігі болған жағдайда) сәйкес келсеңіз, онда конкурсқа қатысуға мүмкіндігіңіз бар.

 

 

 

Салеметсізбе, дәрігерлердің ургенттік сағаттарын қалай төлеуге болады. Дәрігер жұмыс уақыты бітіп үйінен қайта шақыртылған жағдайда қалай және қандай пайыздық мөлшерде төлеуге болады

Жауап: 

Құрметті  Базаркүл  Досжанқызы!

Сіздің сұрағыңыз Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің құзыретіне кірмейді.

Аталған сұрақ бойынша нақты ақпарат алу үшін денсаулық сақтау саласында уәкілетті орган – ҚР Денсаулық сақтау министрлігіне жүгінуіңізді ұсынамыз.

Сұрақтың нөмірі: 346600
19 қазан, 2017 - 16:43 өзгертілді

Беттер

ҚР тәуелсіздік жылдарындағы жетістіктері
«ӨРЛЕУ» жобасы
Қазақстанда іске асырылып жатқан үздік әлеуметтік жобалар
«Еңбек жолы» Республикалық конкурсы
ҚР әлеуметтік қызметкерлерінің форумы
Әлеуметтік қызмет көрсету жүйесін одан әрі жаңғырту тұжырымдамасы
Еңбек дағдыларын дамыту және жұмыс орындарын ынталаңдыру
Жаңа ұлттық қызметтер жіктеуіші