You are here

Жауап берілген сұрақтар

Сәлеметсіз бе! Менің әйелім Ермұханова Күлшат Сарықызы (ЖСН 640413400074) 5бала туып өсіріп,жасы 53 ке толуы себепті зейнетақы тағайындалды.Атырау қаласындағы №2 ХҚКО барып зейнетақы мөлшерін білу үшін сұрағанымызда ,зейнет кітапшасын көрсетіп,анда бәрі жазулы-деп қысқа жауап берді.Ол жердегі жазуды біз емес,жазған өзі де түсінбейтініне сенімдімін.

Жауап: 

Сәлеметсіз бе, құрметті Мейрам!

 

Қолданыстағы зейнетақы заңнамалары нормаларына сәйкес зейнеткерлердің зейнетақысын есептеуде негізгі көрсеткіштер азаматтардың зейнетақы есебі үшін негізгі көрсеткіштер еңбек өтілі (1998 жылғы 1 қаңтарға дейін) мен тапсырған табыс мөлшері (1995 жылғы 1 қаңтардан бастап) болып табылады.

Зейнетақы төлемдері толық емес көлемде, 1998 жылғы 1 қаңтардағы жағдай бойынша кемінде алты ай еңбек өтілінің болуына қарай тағайындалады және мөлшері толық көлемдегі зейнетақы төлемінен ұсынылған еңбек өтіліне пропорционалды түрде есептеледi.

К.С. Ермұханованың зейнеткерлік іс-құжаттарын талдау нәтижесінде, зейнетақы заңнамасына (5 және одан көп бала туған және оларды сегіз жасқа дейін тәрбиелеген әйелдерге) сәйкес, 2017 жылғы 13 сәуірден бастап зейнетақы төлемі 13 жыл 2 ай еңбек өтіліңіз және 36 172,50 теңге мөлшеріндегі орташа табысыңыздың есебінен толық емес көлемде зейнетақы төлемі тағайындалды.

Әлеуметтік төлемдеріңіздің жалпы мөлшері 31 333 теңгені (зейнетақы төлемі –18 531 теңге, базалық зейнетақы төлемі – 12 802 теңге ) құрайды, сәуір және мамыр айының зейнетақы мөлшерлері ағымдағы жылдың мамыр айының қажеттілігіне қосылды.

Осымен қатар, «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясы» коммерциялық емес акционерлік қоғамының филиалы «Әлеуметтік төлемдерді ведомствоаралық есептеу орталығы» дирекциясына Атырау қаласындағы №2 ХҚКО-ның мемлекеттік қызметтер көрсету сапасы туралы хат жолданды.

 

 

орын.  М.Исмагулова

Жауап: 

Аталған мәселеңіз бойынша ақпарат алу үшін «Еңбек құқығы мәселелері» («Вопросы трудового права») бөліміне жазуыңызды ұсынамыз, себебі  «Еңбекақы төлеу әдіснамасы»  бөлімі еңбекақы төлеу, ақылы еңбек демалысы, еңбекке уақытша жарамсыздық бойынша әлеуметтiк жәрдемақы және т.б. бойынша түсініктемелерге және  оларды дұрыс есептеу әдіснамасына арналған.

14 сәуір, 2017 - 18:22 өзгертілді
Сұрақ тақырыбы: 

Қызым Ажиева Гүлім 29.11.2012 жылы туылғалы бері ДЦП. Атоническо-астатическая форма. Симптоматическая эпилепсия, ЗПМР. ОНР 1 уревень. Яғни төсекке таңылған сал ауруымен ауырады. Қызымды Алматы және Астана қалаларындағы емдеу орталықтарына көрсетуді армандаймын. Жергілікті дәрігерлер жолға жарамайтындығын айтып квота бермей отыр. Қажетті дәрігерлерге интернет арқылы хабарласып, ем қабылдауға мүмкіндік бола ма? Осы жөнінде қандай кеңес бере аласыздар? Келешекте қызым ең болмаса отырып, өзі тамақтанатындай жағдайға жетсе екен деген оймен үміттенемін.

Жауап: 

Азаматтардың  медициналық  көмек көрсету мәселелері Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің құзыретіне жататындығын ескере отырып, Сіздің өтінішіңізде аталған сұрақтар бойынша  өзіңізге ыңғайлы кез келген уақытта,  медициналық құжаттармен  Қызылорда облысы бойынша медициналық ұйымына немесе Департаменттің МӘС бөліміне шағым жасауңызға болатындығын хабарлаймыз.

 

          орын. Сәрсембаева К.Ж.

18 сәуір, 2017 - 12:05 өзгертілді
Сұрақ тақырыбы: 

Сұрақ қоюшы: Абдикалиева Мереке Жумабаевна

Жауап: 

Қазақстан Республикасы еңбек заңнамасының бұзылуына кінәлі тұлғалар Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес жауаптылықта болады.

Қазақстан Республикасының еңбек заңнамасының сақталуын мемлекеттік бақылауды мемлекеттік еңбек инспекторлары жүзеге асырады.

Сондықтан, жұмыскер еңбек құқығын қорғау үшін еңбек инспекциясы жөніндегі жергілікті орғанға шағымдану қажет.

Еңбек инспекциясы түскен арыз негізінде мекемеде тексеру жұмыстарын жүргізіп, бұзушылық анықталған жағдайда заңнамаға сәйкес тиісті шараларды қабылдайтын болады.  

Сонымен біоге, жұмыскерді жұмысқа қайта алу мәселесі татуластыру рәсiмдері арқылы ұйымдағы келісу комиссиясы (Кодексің 159-161-баптары), ал реттелмеген мәселелер не келісу комиссиясы шешімінің орындалмауы бойынша сот тәртібімен шешілуі тиісті.

 

22 сәуір, 2017 - 15:41 өзгертілді

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2017 жылғы 13 ақпандағы № 52 «Облыстық бюджеттердің, Астана және Алматы қалалары бюджеттерінің 2017 жылға арналған республикалық бюджеттен "Өрлеу" жобасы бойынша шартты ақшалай көмекті ендіруге берілетін ағымдағы нысаналы трансферттерді пайдалану қағидаларын бекіту туралы» қаулысы 2017 жылдың 1 қаңтарынан бастап қолданысқа енгізіледі делінген. Осы қаулыға сәйкес «Өрлеу» жобасына қатысушы үміткер тұрғылықты жері бойынша жұмыспен қамту орталығына немесе кент, ауылдық округі әкіміне жүгінеді .

Жауап: 

Сәлеметсізбе! Бүгінгі күні Өрлеу жобасының жүзеге асырылуы және шартты ақшалай көмекті (бұдан әрі – ШАК) көрсетудің тәртібі «Облыстық бюджеттердің, Астана және Алматы қалалары бюджеттерінің 2017 жылға арналған республикалық бюджеттен "Өрлеу" жобасы бойынша шартты ақшалай көмекті ендіруге берілетін ағымдағы нысаналы трансферттерді пайдалану қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2017 жылғы 13 ақпандағы № 52 қаулысымен (бұдан әрі – қаулы) реттеледі. Аталған жоба пилоттық болып табылады және 2014 жылдан бастап жүзеге асырылуда. Жыл сайын оның пилоттық іске қосылуы жаңа нысандағы атаулы әлеуметтік көмекті кең ауқымды көрсету және сәйкес құқықтық актілерге өзгерістер енгізу үшін бизнес-процесстерді жасауға мүмкіндік береді. Аталған қаулының аясында ағымдағы жылы ШАК көрсету параметрлері өзгертілді, нақтырақ айтсақ, құжаттар Халықты жұмыспен қамту орталықтары арқылы қабылдана басталды.

Сонымен бірге, құжаттардың қабылдануы ассистенттер мен консультанттар арқылы жүзеге асырылатын болады. Проектті пилоттық түрде жүзеге асырудың 3 жылы ішінде бұл адамдарды жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөлімдерінің құзыретті мамандары үйреткен.

Осылайша, аталған өзгерістер жаңа нысандағы АӘК кедергісіз енгізуге мүмкіндік береді. 

25 сәуір, 2017 - 20:24 өзгертілді
Сұрақ тақырыбы: 

Сәлеметсіздер ме!Мен Алматы қаласы,Нарxоз университетінің 2 курс студентімін.

Жауап: 

Қоса атқарылатын жұмыс – бұл жұмыскердің негізгі жұмысынан бос уақытында еңбек шарты жағдайында тұрақты, ақы төленетін басқа жұмысты орындауы. Негізгі жұмыс орны бойынша және қоса атқаратын жұмысы бойынша күнделікті жұмыстың жиынтық ұзақтығы Еңбек кодекстің 71-бабының 4-тармағында белгіленген күнделікті жұмыс ұзақтығының нормасынан 4 сағаттан артық аспауға тиіс (екі жұмыста жиынтығы жалпы 12 сағат жұмыс атқаруға рұқсат беріледі).

 

Он сегіз жасқа толмаған жұмыскерлерді қоса атқарылатын жұмыс атқаруға тиім салынады.

Қазақстан Республикасы еңбек заңнамасының бұзылуына кінәлі тұлғалар Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес жауаптылықта болады.

Қазақстан Республикасының еңбек заңнамасының сақталуын мемлекеттік бақылауды мемлекеттік еңбек инспекторлары жүзеге асырады.

Сондықтан, жұмыскер еңбек құқығын қорғау үшін еңбек инспекциясы жөніндегі жергілікті орғанға шағымдану қажет.

Еңбек инспекциясы түскен арыз негізінде мекемеде тексеру жұмыстарын жүргізіп, бұзушылық анықталған жағдайда заңнамаға сәйкес тиісті шараларды қабылдайтын болады. 

22 сәуір, 2017 - 15:39 өзгертілді
Сұрақ тақырыбы: 

Сәлеметсізбе! Мен Құрманбаева Лаура. Менің сұрағым: Бірінші тарап:үшінші топтағы мүгедек қызметкері,ал екінші тарап:жұмыс беруші.Егер де жұмыс беруші ушінші топтағы мүгедек қызметкерін Бюджеттің қысқаруына байланысты жұмыстан босатып жатса,мүгедек қызметкері қалай өзін қорғай алады және қандай бапқа сүйене алады?

Жауап: 

Cәлеметсіз бе,!

Сіз қойып отырған сұрақ бойнша ақпаратты алу үшін «Еңбек төлемақысының әдіснамасы» айдарында сұрақ қоюыңыз қажет.

5 сәуір, 2017 - 15:55 өзгертілді
Сұрақ тақырыбы: 
 
Сәлеметсізбе! Біз Ташкенттен келген оралмандармыз. Менің 16 жасар інім жұмыс істейді. Інімнің басшысы еңбек келісім шартқа отырмады. Інім еңбек шартын жасасуға жол беріле алады ма? Әлде, оралмандармен еңбек шартын жасаспайды ма?
Жауап: 

Еңбек қатынастары жұмыскер мен жұмыс берушінің арасында жасалатын еңбек шартының негізінде туындайды.

Жұмыс беруші жұмысқа қабылдау кезінде Еңбек кодексте белгіленген тәртіппен жұмыскерлермен (барлық жеке тұлғалармен, оның үшінде оралмандармен) еңбек шарттарын жасасуға міндетті.

Қазақстан Республикасы еңбек заңнамасының бұзылуына кінәлі тұлғалар Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес жауаптылықта болады.

Қазақстан Республикасының еңбек заңнамасының сақталуын мемлекеттік бақылауды мемлекеттік еңбек инспекторлары жүзеге асырады.

Сондықтан, жұмыскер еңбек құқығын қорғау үшін еңбек инспекциясы жөніндегі жергілікті орғанға шағымдану қажет.

Еңбек инспекциясы түскен арыз негізінде мекемеде тексеру жұмыстарын жүргізіп, бұзушылық анықталған жағдайда заңнамаға сәйкес тиісті шараларды қабылдайтын болады. 

22 сәуір, 2017 - 15:38 өзгертілді

    Сізден маған Азаматтық қызметшілерге, мемлекеттік бюджет қаражаты есебінен ұсталатын ұйымдардың қызметкерлеріне, қазыналық кәсіпорындардың қызметкерлеріне еңбекақы төлеу жүйесі туралы Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 31 желтоқсандағы № 1193 қаулысымен (бұдан әрі – Қаулы) бекітілген 6-қосымшасының 1-тармағы 1)тармақшасы және 18-қосымшасының 5-тармақтарында қарастырылған қосымша ақылар төменде көрсетілген лауазымдарға қатысты қолдану (төлену) тәртібін түсіндіріп беруіңізді сұраймын:

Жауап: 

Бірінші сұрағыңыз бойынша. «Азаматтық қызметшілерге, мемлекеттік бюджет қаражаты есебінен ұсталатын ұйымдардың қызметкерлеріне, қазыналық кәсіпорындардың қызметкерлеріне еңбекақы төлеу жүйесі туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 31 желтоқсандағы № 1193 қаулысының (бұдан әрі – Қаулы) 6-қосымшаға сәйкес стационарлық және жартылай стационарлық үлгідегі медициналық-әлеуметтік мекемелерде, үйде қызмет көрсету ұйымдарында қарттармен жұмыс істегені үшін БЛА-дан 30%,  мүгедектермен, оның ішінде тірек-қимыл аппараты бұзылған мүгедек балалармен жұмыс істегені үшін БЛА-дан 40% және психоневрологиялық ауруы бар мүгедек балалармен және 18 жастан асқан мүгедектермен жұмыс істегені үшін БЛА-дан 50% қосымша ақы қарастырылған.

Осыған орай, стационарлық үлгідегі мекемелерде жоғарыда аталған қосымша ақылар қызмет алушылардың санатына байланысты қарастырылады. Өз кезегінде, заңгер арнаулы әлеуметтік қызметтерді тікелей көрсететіндігіне байланысты, оған тиісті қосымша ақы көзделеді.

Бұл ретте, бір қызметкерге бірдей еңбек жағдайлары үшін екі немесе одан да көп қосымша ақы қарастырылған жағдайда, қосымша ақылардың мөлшері жағынан ең жоғарысы, яғни тек біреуі төленеді.

Екінші сұрағыңыз бойынша. ҚР Еңбек кодексінің 111-бабына сәйкес жұмыскердің еңбек шартында (лауазымдық нұсқаулықта) көзделген өзінің негізгі жұмысымен қатар басқа бос лауазым бойынша қосымша жұмысты орындауы – лауазымдарды қоса атқару болып табылады.

Қаулының 18-қосымшасына сәйкес мемлекеттік мекемелердің және қазыналық кәсіпорындардың негізгі лауазымы (мамандығы) бойынша жұмыс уақытының шегінде қосымша жұмыс орындайтын қызметкерлеріне лауазымдарды қоса атқарғаны (қызметтер көрсету аймағының кеңейгені) үшін қызметкердің өзінің (яғни, Сіздің жағдайыңызда заңгердің) лауазымдық айлықақысынан 50 %-ға дейін қосымша ақы көзделген.

14 сәуір, 2017 - 18:21 өзгертілді
Сұрақ тақырыбы: 

Қазақстан Республикасының Еңбек Кодексіне сәйкес жұмыс беруші ресторан қызметкерлеріне ұялы телефондарды жұмыс уақытында қолдануға тыйым салуына және оны орындамаған жағдайда айыппұл  төлеуге мәжбүрлеуге құқылы ма? Егер осындай тыйым салыну тек ауызша түрде ескертіліп, келісім-шартта көрсетілмеген жағдайда орын алса.

Жауап: 

Қазақстан Республикасы Еңбек Кодіксінің (бұдан әрі - Кодекс)                       63-бабына сәйкес еңбек тәртіптемесінің қағидаларында жұмыскерлердің жұмыс уақыты мен тынығу уақыты, еңбек тәртібін қамтамасыз ету жағдайлары, еңбек қатынастарын реттеудің өзге де мәселелері белгіленеді.

Жұмыс беруші жұмыскердің тәртіптік теріс қылық жасағаны үшін тәртіптік жаза қолдануға құқылы.

Сонымен қатар, Кодекспен жұмыс барысында үялы телефонды қолданған үшін жұмыскерге айыппұл түрінде жаза қолдану қарастырылмаған.

Жұмыскердің жалақысынан ұстап қалулар сот шешімі бойынша, сондай-ақ Қазақстан Республикасының заңдарында және Кодекстің 115-бабында көзделген жағдайларда жүргізіледі.

 

22 сәуір, 2017 - 15:00 өзгертілді

Беттер

ҚР тәуелсіздік жылдарындағы жетістіктері
«ӨРЛЕУ» жобасы
Қазақстанда іске асырылып жатқан үздік әлеуметтік жобалар
Еңбек дағдыларын дамыту және жұмыс орындарын ынталаңдыру
Әр адамға қамқорлық